Starcoms VD lämnar posten för nystartat projekt

Starcoms VD Jonas Dahlquist lämnar nu över taktpinnen till Liv Sandberg för att starta en ny reklambyrå. Han vill inte avslöja något om det nya projektet, men det måste vara något riktigt spännande.

För fem år sedan fick Dahlquist posten som VD för Starcom och Publicis Media. Trots att han själv upplever tiden som fantastisk väljer han nu att lämna bolaget. Tillsammans med duktiga kollegor har de lyckats positionera Starcom mycket väl inför framtiden. Men när det börjar bli dags att skörda frukterna av arbetet söker sig Dahlquist vidare för att starta en helt ny reklambyrå.

Vad som ligger bakom beslutet, eller vad den nya byråns fokus kommer att vara, vill han inte säga något om. Men vi erfar att det måste vara något mycket spännande för att välja att lämna Starcom och Publicis Media.

Starcoms nye VD blir Liv Sandberg som varit på företaget sedan 1998. Hon är glad över den nya möjligheten och ser fram emot att fortsätta utveckla företaget och stärka positionen som ”The Human Experience Company”.

VD för Publicis Media är ännu inte klart, men styrelsen räknar med att ha en ny person på den posten till sommaren. Den processen inleds omgående meddelar Leif Fredsted, arbetande styrelseordförande för Publicis Media Sverige.

Skribent - personal och organisationsexpert

Dagensanalys

Mattias är psykolog som brinner för emotionell intelligens och personlig utveckling. Han arbetar till vardags med utveckling av ledare och medarbetare samt att se till att organisationer har rätt person på rätt plats.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>