Google ”råkade” annonsera i Google Assistant som skall svara på dina frågor

I helgen fick användare av Google Assistant – som du skall kunna ställa olika frågor till så skall den hjälpa dig i vardagslivet – annonser på 15 sekunder för nya filmen ”Skönheten och Odjuret”. Här gick Google över gränsen över för vad användarna hade valt ”opt-in” för tjänsten.

Vad är Google Assistant?
Google Assistant är Googles senaste digitala assistent. Det betraktas som en uppgradering eller en förlängning av Google Now – utformad för att vara mer personlig – som en förlängning av OK Google som man kan ställa frågor till genom att prata med den.

Alla Android-användare, vet säkert att Googles Google Now smart ger dig relevant information. Den vet var du arbetar och har koll på dina dina möten och resplaner, vilka idrottslag du gillar och vad som intresserar dig. denna data presenteras för dig genom påminnelser på din Android-enhet.

”OK Google” sidan täcker röstkommandon, röst sökning och röststyrda manöverorgan, så att du kan skicka meddelanden, kontrollera dina tider och så vidare via din Android-enhet, precis som med Apples Siri på din iPhone eller iPad. Google Assistant kopplar ihop detta med en ny bot-centrerad AI erfarenhet, utformad för att täcka båda dessa och mycket mer.

Kort och gott skall du kunna ställa frågor så skall Google Assistant ge dig svar och hjälpa dig i vardagen, frågan är hur en 15 sekunders reklamspot för Skönheten och Odjuret hjälper dig när du ställer frågor?

Efter att folk hade hört av sig tog de bort denna reklam då den var påträngande och icke relevant.

Källa: Engadget

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se Head of KIA-index when I'm not writing articles at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>