Infograf: Använd telefonen för att få ROI på dina banners

Trots mycket fokus på native-annonser och reklam i sociala nätverk spenderas 20% av den digitala marknadsföringen på display- och bannerannonser. Nu avslöjas det hemliga vapnet för att boosta lönsamheten för dina spenderade pengar.

Svaret ligger i att följa upp annonseringen med ett telefonsamtal. Effekten har visat sig vara mycket stor, och en så enkel insats som att ringa en besökare på din sida kan ge mångfalt tillbaka på din reklambudget.

Skribent - personal och organisationsexpert

Dagensanalys

Mattias är psykolog som brinner för emotionell intelligens och personlig utveckling. Han arbetar till vardags med utveckling av ledare och medarbetare samt att se till att organisationer har rätt person på rätt plats.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>