Breakit.se breddar verksamheten igen – marknadsför Hostels

Att backpacka är ett enkelt sätt att resa runt i världen. Det blir oftast mycket billigare än att paketresor där flyg och hotell ingår. Affärssajten Breakit.se som vill nå den backpackande målgruppen har börjat marknadsföra Hostelworld på sin sajt.

Breakit gjorde nog en målgruppsundersökning som avslöjade att man läser affärssajter samtidigt som man planerar sin backpacking-resa.

Läs också: Breakit erbjuder basturökt skinka

Okej, du fattar nog att jag är sarkastisk och skojar med ännu en värdelös filler-annons som sajter publicerar på sin webb. Det här är anledningen till att fler och fler surfare väljer att installera en reklamblockerare. Hur kan denna annons vara relevant för målgruppen som vill läsa affärsnyheter?
Annonsen avslöjar också att sajtägare ofta struntar helt i vad som visas på sin sajt bara de får något öre för visningen.  Tänk om detta var IRL – skulle du då exempelvis börja sälja bildäck i din pizza-restaurang? På webben är svaret alltid ja.

Nedan annons dök upp på Breakit.se igår.

breakit_hostel

Timo Koskinen

Dagensanalys

Jag gillar media, analys och att tycka om det som är rätt och fel. Det är viktigt att man vill tycka om saker, tycker jag. Maila gärna mig om du vill bolla tankar och idéer.

Jag har jobbat länge inom media som både köpare och säljare. Jag tycker annonser är bra och att adblockers är dåliga. Internet är framtiden och allt analogt kan packa ihop och lägga ned.

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>