Hjälp oss att fortsätta driva Sveriges bästa nyhetsplats för digitala marknadsförare. Donera här

2017 kommer bankvärlden att utmanas av en ”Uber-Bank”

Länge har bankvärlden lyckats behålla sina kunder och man har snällt fått stå med mössan i handen på deras villkor. 2017 kommer någon digital aktör förstå att det finns stora pengar att tjäna på att ge kunderna makten med en smart kundanpassad digital tjänst.

De digitala banktjänsterna är en analog tjänst som har flyttat in på nätet där bankerna har lyckats med konststycket att låta användarna göra jobbet åt dem med digitala betalningar. Samtidigt som de tar betalt av dem när man utför sina betalningar på nätet med avgifter för i princip allt där både kunder och företag får betala när man skall köpa något.

Vi kommer under 2017 få se nya disruptiva lösningar, det har redan börjat med Klarna som har förenklat kassan i e-handeln och har data att analysera för att ge en bättre digital bankupplevelse. Vi har izettle som har gjort det enkelt för näringsidkare att ta betalt av kunderna. Alla använder idag swish när man skall göra snabba och enkla betalningar, men man är fortfarande i bankernas våld.

Som användare skulle jag välkomna en renodlad digital banktjänst som flyttar in i min mobil så att jag på riktigt kan ha min bank i fickan som en ”Uber-Bank” utan en massa historik med krångliga betallösningar och flera kort. Tänk om någon startade en app som kopplade ihop alla mina kort från bank, bensinkort, osv in en och samma bank-app utan avgifter för allt. Tänk vilken grym kundupplevelse, kommer det vara Klarna som presenterar den kanske, vi får se.

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Head of marketing and sales at Dagensanalys.se Head of KIA-index when I'm not writing articles at Dagensanalys.se

I'm a solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below...

I strive to be the best digital media specialist in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.

I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>