Digital marknadsförare med stor social kompetens till spännande ny tjänst!

Expressen söker nu en digital marknadsförare som kan utveckla och optimera den digitala närvaron samt driva digitala projekt.

Som del i det nya affärsutvecklingsteamet för digitala konsumentintäkter kommer du att ansvara för Expressens digitala marknadsföring och att optimera kundintäkterna. Till din hjälp finns webbanalytiker, utvecklare, SEO-experter och CRM-specialister, alla dedikerade till att göra Expressen ledande inom digital media.

Dina arbetsuppgifter innefattar att:

  • skapa samt optimera digitala kampanjer i sociala medier
  • ta fram widgets, banners etc. för att driva konsumenttrafik
  • samarbeta med redaktion och/eller utvecklingsavdelningen för att optimera kampanjer
  • Ta fram annonsestimat som beslutsunderlag för redaktionella satsningar

Du kommer att ha ansvar för flera projekt som syftar till att öka konsumentintäkterna och skapa nöjda läsare. Du behöver därför vara självgående och ha vana av projektledning.

Läs också: Vi besökte Expressens analysavdelning – så här jobbar proffsen

För att klara dessa arbetsuppgifter har du en akademisk utbildning inom marknadsföring, digital utveckling, media eller annan relevant högskoleexamen.

Du har erfarenheter inom:

  • Digital marknadsföring
  • Webbanalys eller liknande digital analys
  • Konverteringsoptimering
  • Önskvärt även erfarenheter av journalistik

Din roll kommer att ställa stora krav på samarbete med flera olika avdelningar, samt stor närvaro och kännedom om sociala medier. Du har därför god social förmåga och förståelse för konsumentbeteenden.

Låter det spännande?

Skicka in din ansökan och CV redan idag till ansokan@dagens.tidningenrepublic.se