Defisio Media

Öka din försäljning med 100 procent genom smart sökoptimering

Karlos Hanna driver företaget Defiso Media som gick från 7 miljoner kronor i omsättning 2014 till 14 miljoner 2015, en ökning med 100 procent. Vad är nyckeln till framgången?

Defiso Media arbetar med sökmotoroptimering som genererar försäljning; De hjälper företag att nå den absoluta toppen på Google organisk sök. Genom att hjälpa andra företag till framgång, har framgången också därmed varit självklar för Defiso Media.

Men hur gör man för att ranka i toppen på de sökord som man vill synas på? Följ med och läs intervjun där Karlos Hanna berättar hur du gör för att lyckas vinna över Google.

Hej Karlos, kul att få en pratstund med dig…

Berätta lite om dig själv, varför arbetar du med sökmotoroptimering och vad är Defiso Medias vision?

Jag tycker att sökmotoroptimering är en av de mest spännande branscher som finns. Den växer snabbt och förändras ständigt och man måste alltid vara på tårna för att hänga med i konkurrensen och fortsätta vara relevant. Defisos vision är att vara ledande och nytänkande inom sökmotoroptimering i Sverige. Vi vill ge våra kunder toppositioner i sökmotorerna samt tydliga, mätbara resultat på vad vårt arbete genererat i form av konkreta affärer.

Varför är sökmotoroptimering så viktigt idag?

Därför att i princip alla människor i Sverige använder sökmotorer – framförallt Google förstås – för att söka efter varor och tjänster. Fler och fler företag har insett att det inte räcker med en snygg hemsida, man måste nå ut med den också och fånga upp kunderna där dessa finns. Konkurrensen om de attraktiva sökorden hårdnar och ignorerar man sökmotoroptimering går man miste om många potentiella kunder och stora intäkter, helt enkelt.

Ni jobbar med sökmotoroptimering som genererar försäljning, hur gör man?

Steg ett är att identifiera vilket eller vilka sökord som kan generera affärer för ett specifikt företag. Där gör vi alltid en noggrann analys tillsammans med kunden. Nästa steg är att se till att företaget rankar i toppen på de sökord man valt att fokusera på, och där har vi vår främsta expertis. Helt avgörande är sedan hur väl hemsidan konverterar – den måste locka kunder till köp när de väl hittat dit. På den fronten har vårt koncept med specialbyggda landningssidor varit extremt framgångsrikt. Men vi arbetar även med företags officiella hemsidor och ser till att de konverterar maximalt.

Kan du ge några exempel på företag som ni jobbar med och vilka söktermer ni har byggt upp för dem?

Då kan vi ta några relativt nya och spännande samarbeten:
– BlueStep, har vi bland annat hjälpt så att de skall hamna högst upp i sökträffarna för lån med betalningsanmärkningar.
– Edward & Partners är ett annat samarbete där vi har optimerat deras hemsida för att få de skall få träffar på mäklare Stockholm.
– Westin Buss där vi har jobbat med att hjälpa dem med träffbilden för att man skall hitta dem under hyra buss Stockholm. Westin Buss är för övrigt en av de kunder där vi både tillhandahåller en landningssida och arbetar med kundens officiella hemsida.

”Dessa samarbeten är några utmärkta exempel på hur man kan bredda träffbilden genom att öka synligheten i sökmotorerna”

Karlos, kan du ge våra läsare fem snabba tips hur man lyckas med Google sök?

1. Ha bra och relevant innehåll kopplat till de produkter eller tjänster ni vill sälja.
2. Ha en tydlig struktur på sajten – det ska vara enkelt för sökmotorerna att förstå vilken sida som handlar om vad.
3. Var noggrann med titlar och rubriker. Dessa är fortfarande starka rankingsignaler och bör innehålla det sökord ni vill att en sida ska ranka för.
4. Försök få relevanta länkar till hemsidan, till exempel från branschkollegor eller samarbetspartners.
5. Anlita en SEO-byrå. Ska man ta det sista steget i en konkurrensutsatt bransch är det en nödvändighet att ta hjälp av proffs på sökmotoroptimering.

Är det något annat du vill dela med dig av?

Håll koll på media-SM i fotboll nästa fredag (29 januari). Defiso är med och siktar på att ta förstaplatsen även där!

Digital Media Strategist

Dagensanalys.se

Solution finder, in one short sentence, a little bit longer version is listed below.

I strive to be the best media analyst in Sweden who delivers good solutions to improve the business, based on a well thought out analysis.

I have great track record in the market research field, and a few years in the ad-production business. Lately I have specialized in media analyses. I have worked with ad-spend statistics and forecasts for Sweden and Norway for two years. I analyze the development of the newspaper edition for the biggest Nordic business newspaper.
I have a small personal consultant firm specialized on sales training, public relations, econometric analyses, business development and procurement.

If you have any questions, don’t hesitate to contact me…

2 Kommentarer

Skriv en kommentar

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>