Keymetrics

Attack och försvar med Sharkonomics

”Vi ska lära näringslivet att att bli mer effektiva, att överleva faktiskt. Och det genom att tillämpa Sharkonomics,” säger Stefan Engeseth när vi möts i dörren. Han minglar vidare och jag hör honom säga, ”alla käkar varandra i naturen så det gäller att vara beredd.” Engeseth har talang för ord, han är rolig, men bakom den roliga fasaden finns ett kritiskt tänkande och en mycket klok person.

Gänget bakom Sharkonomics, med grundaren och VD:n Stefan Engeseth på scenen, bjöd i samarbete med Creuna och Marknadscheferna in till frukost på onsdagsmorgonen. Evenemanget ägde rum i Creunas nya lokaler, gamla Ritzbiografen på Kungsholmsgatan i Stockholm. Ca 150 personer har klivit upp tidigt för att lyssna på vad Sharconomics. Ambitionen är att lära näringslivet att bli mer effektivt, att överleva genom att tillämpa Sharconomics. Delar av publiken såg väldigt nöjda ut när Engeseth pratade om hur effektiva, oförutäsgbara och innovativa hon-hajar är. Ett beteende han sa gäller även bland oss människor.

Presentationen följdes av en paneldiskussion med bland andra Merci Olsson, Marknadschef National Geographic, Claes de Faire, Resumé och Peo Axelsson, Marknadscheferna. Anledningen till frukostseminariet var att presentera de konsulttjänster som Sharkonomics nyligen lanserat.

Vill du veta mer om Engeseths tankar ska du signa upp för nyhetsbrevet på Detective Marketing. Där kan du även läsa om det här eventet på engelska. Och för all del – se honom live!

Hajvarning Sharkonomics by Caracolias

Stefan Engeseth är en underhållande talare och inom fem minuter hade han fått publiken att göra dykartecknet för hajvarning.

 

På Dagensanalys.se skriver vi för alla som jobbar med digitala medier och digital marknadsföring. Vi plockar upp trender, skriver om nyheter och delar våra tips och idéer. Häng med genom att läsa Dagensanalys.se!

RELATERADE NYHEER
Tips: The evolution of Communication